Outvie zomeractie: Kies uit een Winkelcheque of een Bol.com cadeaubon t.w.v. €50,-* Bekijk de actie.

Strategisch Informatiemanagement

Versterk uw impact als strategisch gesprekspartner in digitale transformatie

(8.8)
4.4/5

Informatiemanagement draait om het vergroten van de strategische waarde van informatie in de organisatie. Dat klinkt op papier eenvoudig, maar is in de praktijk vaak een complex onderwerp.

Centraal in de opleiding staan de drie basisrollen van de informatiemanager: strateeg, veranderaar en trusted advisor. U leert de kennis en persoonlijke vaardigheden die bij deze rollen horen. Daarbij is er niet alleen aandacht voor best practices en theorie, maar juist ook voor het toepassen in de praktijk.

Over deze opleiding

Waarom deze opleiding?

Waar gaat het over?

Voor wie is deze opleiding?

Programma

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Dag 1 Dag 2 Dag 3 Dag 4 Dag 5

Overview van informatiemanagement

Hans Breukhoven Guus Zijlstra

Op dag 1 krijgt u het complete overzicht van het vakgebied informatiemanagement en de rol van de informatiemanager.

We starten met de “waarom?” van informatiemanagement en behandelen de belangrijkste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. U krijgt een helder beeld van de positionering en takenpakket van informatiemanager en krijgt u de gelegenheid om de volwassenheid van informatiemanagement in uw eigen organisatie te scoren met behulp van een Quick scan.

In de middag gaan we met een interactieve spelsimulatie nader in op de belangrijkste stuurproducten voor informatiemanagers; het informatieplan, de projectenportfolio en veranderopdrachten.

Meer informatie over de opleiding? Download dan de brochure.

Hans Breukhoven Managing partner Delta Blue
Guus Zijlstra Coach en Trainer GZ Coaching

De informatiemanager als Trusted Advisor (skills)

Hans Breukhoven Guus Zijlstra

Op dag 2 staan de persoonlijke vaardigheden en competenties van de informatiemanager centraal. Hoe kan het toch dat sommige mensen, schijnbaar moeiteloos, anderen meekrijgen in hun plannen? Ze beschikken over vergelijkbare inhoudelijke kennis, dus waar maken ze het verschil?

Het draait allemaal om authentieke (overtuigings)kracht, zowel op inhoudelijk als persoonlijk vlak. De inhoud is wel de basis, maar de manier waarop je het brengt is waar het werkelijke verschil wordt gemaakt en je impact maakt.

Meer informatie over de opleiding? Download dan de brochure.

Hans Breukhoven Managing partner Delta Blue
Guus Zijlstra Coach en Trainer GZ Coaching

De informatiemanager als strateeg

Hans Breukhoven

Op dag 3 staat de rol van de informatiemanager als richtinggevende strateeg centraal. We behandelen uitgebreid concepten als informatiestrategie en digitale transformatie centraal. U analyseert eigen cases en voorbeeldcases die succes- en faalfactoren blootleggen bij digitale transformatie. Verder leert u digitale innovatiepatronen toepassen in uw eigen organisatie en hoe de concrete uitwerking eruit ziet.

Meer informatie over de opleiding? Download dan de brochure.

Hans Breukhoven Managing partner Delta Blue

De informatiemanager als veranderaar

Hans Breukhoven

Op dag 4 stapt u in de rol van veranderaar. U leert welke verschillende soorten veranderingsprocessen er zijn en hoe u u daarin kunt opstellen als veranderaar. Bewust kiezen van de rol, de positionering en veranderstijl zijn daarbij van groot belang. U verdiept verder uw kennis op het gebied van portfoliomanagement als middel voor centrale regie op veranderingsprocessen in de organisatie.

Meer informatie over de opleiding? Download dan de brochure.

Hans Breukhoven Managing partner Delta Blue

Pitches, AI & Algoritmes

Hans Breukhoven Guus Zijlstra Raoul Grouls

Op de afrondende dag 5 van de opleiding presenteert u uw pitch aan de andere deelnemers en aan een panel met externe deskundigen. Concrete feedback en tips worden aangereikt zodat u uw plan verder kunt aanscherpen.

Verder behandelen we het actuele onderwerp AI & Algoritmes. Op dit moment heeft AI disruptieve impact op de digitale toekomst van organisaties, maar ook op de informatiemanager zelf. Een inspirerende gastlezing is de basis voor reflectie op de eigen organisatie. Waar zitten bij ons kansen voor AI? En hoe gaan we om met de moreel ethische dilemma’s die daarbij ontstaan?

Meer informatie over de opleiding? Download dan de brochure.

Hans Breukhoven Managing partner Delta Blue
Guus Zijlstra Coach en Trainer GZ Coaching
Raoul Grouls Data Alchemist HAN en The PTTRN

Download de brochure

Bestel uw tickets

Tickets

Onderstaand nummer bevat de tickets voor dit evenement in je winkelwagen. Klik op "Koop Tickets" om bestaande deelnemersinformatie aan te passen en de hoeveelheid tickets aan te passen.
Strategisch Informatiemanagement | 9 oktober, 6, 20 november, 4 & 18 december 2024
Excl. 21% BTW
4.799,00
Onbeperkt

Meer informatie? Of wilt u persoonlijk advies?

Wij zijn er om uw vragen te beantwoorden en u persoonlijk advies te geven.

Neem rechtstreeks contact met ons op

Outvie logo

Delen in uw netwerk:

Tickets

Onderstaand nummer bevat de tickets voor dit evenement in je winkelwagen. Klik op "Koop Tickets" om bestaande deelnemersinformatie aan te passen en de hoeveelheid tickets aan te passen.
Strategisch Informatiemanagement | 9 oktober, 6, 20 november, 4 & 18 december 2024
Excl. 21% BTW
4.799,00
Onbeperkt
Outvie logo